niedziela, 3 lutego 2013

Działają na własne konto

Młodzież podczas wizyty w Max-Polu
Zespół Szkół Publicznych w Nowej Wsi w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi realizuje program edukacji ekonomicznej pn. „Na własne konto”. Z 360 szkół z całej Polski, które włączyły się w projekt tylko 124 szkoły znalazły się w jego ostatnim etapie, w tym również gimnazjaliści z Nowej Wsi, którzy jako jedyni z powiatu korzystają z tego projektu.

Celem programu jest: poszerzanie wiedzy ekonomicznej uczniów gimnazjum, kształtowanie podstaw przedsiębiorczości, przekazanie umiejętności świadomego planowania własnej ścieżki zawodowej. Na realizację powyższego programu gmina uzyskała  dofinansowanie  z Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej w kwocie 2,5 tys. zł. – Program ten skierowany jest do młodzieży gimnazjalnej, który ma za zadanie wyposażyć młodych ludzi w praktyczną wiedzę ekonomiczną, która umożliwi im lepszy start w dorosłe życie. Przeprowadzone przez nas analizy pokazują, że informacje na temat ekonomii, gospodarowania pieniędzmi są pożądane i poszukiwane przez uczniów, ale często w programie szkolnych lekcji z wiedzy o społeczeństwie (gdzie przewidziany jest blok na temat przedsiębiorczości), takie tematy nie pojawiają się, a zajęcia dodatkowe w tym zakresie są niedostępne dla ponad 70% uczniów z terenów wiejskich – mówi dyrektor, Grażyna Stachowiak.

Pierwsze działania mają za sobą

Program realizowany jest w dwóch etapach. Pierwszy etap  już się odbył. Obejmował zajęcia  dla 21 uczniów przeprowadzone w dniach 14 -18 stycznia przez Pawła Mizerę - nauczyciela tutejszej szkoły oraz studenta finansów i rachunkowości Uniwersytetu w Toruniu - Łukasza Dąbrowskiego. Młodzież  m. in. złożyła  wizytę w Banku Spółdzielczym w Dobrzycy, podczas której zapoznała  się z działalnością  i ofertą banku. Ponadto zwiedziła  firmę Max-Pol w Krotoszynie, gdzie poznała  historię jej powstania  oraz zasady funkcjonowania. – Młodzież zaskoczyła wszystkich bardzo mocno. Ich aktywność przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Dzięki zaangażowaniu udało się zdobyć potrzebną wiedzę i umiejętności do kolejnego etapu – informuje koordynator projektu, P. Mizera.

Powstanie gazeta ekonomiczna
Zgodnie z założeniami drugiego etapu programu, którego realizacja przewidziana jest do końca kwietnia 2013 roku. młodzież  gimnazjum wykona pracę w postaci gazety, w której zobrazuje realizację zadań projektu. Najciekawsze prace zostaną wyróżnione w konkursie organizowanym przez fundację. W te działania włączyła się również nasza gazeta, która pomoże młodzieży w zrobieniu gazety na dobrym poziomie. Oprócz tego powstanie też blog internetowy na temat realizacji projektu aż do momentu finałowej gali w kwietniu. – W głównym założeniu ma być to gazeta, która niejako zobrazuje całą dotychczasową pracę młodzieży. Jeśli się spodoba to mamy całkiem spore szanse na zaistnienie na polu ekonomii. Najlepsi uczniowie bowiem (5 osób) otrzymają roczne stypendia oraz nagrody dla swoich grup w postaci dofinansowania do wycieczek i projektów realizowanych w szkole. Jest zatem o co walczyć. – kończy P. Mizera.
Jako Rzecz będziemy dokładać wszelkiej staranności by powstająca gazeta była naprawdę interesująca i zarazem stanowiła zapis tego, z czym młodzieży przyszło się zmierzyć. O postępach w pracy będziemy na bieżąco informowali.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz